Urząd Miasta Łańcuta zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych.
Zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetoej możesz zgłosić do Wojciech Regner - mailowo w.regner@um-lancut.pl lub telefonicznie 172490422.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób.
Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Ze względu na lokalizację siedziby urząd nie posiada parkingu ogólnodostępnego. W odległości ok. 5 metrów od drzwi wejściowych do budynku od strony ulicy Plac Sobieskiego znajdują się miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
Pies asystujący
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzą 2 wejścia: ogólnodostępne od ulicy Plac Sobieskiego oraz wejście dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnością od południowej strony budynku.
Przy wejściu od strony południowej budynku zamontowana jest pochylnia, której obsługa wymaga pomocy drugiej osoby. Osobami oddelegowanymi do pomocy przy wejściu osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach do budynku są pracownicy Biura Obsługi Klienta. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych.
Przestrzeń za wejściem
Po wejściu do budynku głównym wejściem po lewej stronie znajduje się tablica informacyjna.
Urząd udostępnia informacje dotyczące rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny oraz dotykowy, które znajdują się na każdym piętrze. Plany rozkładu pomieszczeń dodatkowo wyposażone są w dźwiękowy system nawigacyjno-informacyjny z którego korzystać można za pomocą aplikacji YourWay, posiadają oznaczenia w alfabecie brajla.
Punkt obsługi znajduje się na prawo od głównego wejścia do budynku.
Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
Informacja dotycząca rozkładu pomieszczeń w sposób głosowy przekazywana jest wchodzącym przez pracownika Biura Obsługi Klienta.
Ciągi poziome
Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Schody
Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Urząd Miasta Łańcuta, siedziba Urzędu Stanu Cywilnego (budynek PZU)
ul. 3-go Maja 13
37-100 Łańcut
Parking
Ze względu na lokalizację siedziby urząd nie posiada parkingu ogólnodostępnego. W niedalekiej odległości od głównego wejścia do budynku, w którym znajduje się Urząd Stanu Cywilnego znajdują się miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Pies asystujący
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne (front budynku PZU od strony ul. 3-go Maja), które jest dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach oraz wejście boczne od północnej strony budynku (przed wejściem bocznym znajdują się schody).
Przestrzeń za wejściem
Po wejściu do budynku głównym wejściem, pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego znajdują się na parterze budynku po lewej stronie.
Pomieszczenie, w którym obsługiwani są interesanci wyposażone jest w pętlę indukcyjną.
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.
Ciągi poziome
Wszystkie pomieszczenia znajdują się na parterze.
Pomieszczenia
Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.lancut.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&sub=531&menu=532&strona=1
Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.lancut.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&sub=531&menu=523&strona=1
Aktualny raport z zapewnienia dostępności: http://lancut.biuletyn.net/?bip=1&cid=922
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. W budynku Urzędu istnieje możliwość skorzystania z przenośnej lupy elektronicznej. W Biurze Obsługi Klienta oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego znajduje się pętla indukcyjna.
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.