Informacje o Urzędzie Miasta Łańcuta w języku łatwym do czytania i zrozumienia – ETR (EASY TO READ)
Urząd Miasta Łańcuta, czyli w skrócie urząd, znajduje się przy ul. Plac Sobieskiego 18 w Łańcucie.

Do budynku prowadzą 2 wejścia: ogólnodostępne od ulicy Plac Sobieskiego oraz wejście dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnością od południowej strony budynku.
W tym budynku pracują Burmistrz i urzędnicy.
Burmistrz jest kierownikiem urzędu.
Burmistrzem Miasta Łańcuta jest Pan Damian Szubart.
Burmistrzowi w pracy pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz Miasta, Skarbnik Miasta i inni pracownicy urzędu.
Czym zajmuje się urząd?
W Urzędzie można się zameldować, zgłosić prowadzenie własnej firmy, wyrobić
dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko.
To w Urzędzie otrzymasz akt zgonu oraz akt urodzenia.
W Urzędzie można też wziąć ślub cywilny.
W Urzędzie zapłacisz podatki.
W Urzędzie otrzymasz pozwolenie na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
Ochrona środowiska, segregowanie śmieci i zieleń w mieście to także rzeczy, za które odpowiada Urząd.
Jak możesz załatwić sprawy w urzędzie?
Urząd Miasta Łańcuta
ul. Plac Sobieskiego 18
37-100 Łańcut
Zapraszamy do Urzędu od poniedziałku do piątku.
Godziny pracy:
Poniedziałek 7.00-16.00
Wtorek 7.00-15.00
Środa 7.00-15.00
Czwartek 7.00-15.00
Piątek 7.00-14.00
Biuro Obsługi Klienta
Biuro Obsługi Klienta to miejsce, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty. Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie. Znajduje się ono na parterze urzędu, na prawo od głównego wejścia do budynku.
Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
W Biurze Obsługi Klienta zainstalowana jest pętla indukcyjna. Urząd udostępnia informacje dotyczące rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny oraz dotykowy, plany znajdują się na każdym piętrze budynku. Plany rozkładu pomieszczeń dodatkowo wyposażone są w dźwiękowy system nawigacyjno-informacyjny, z którego korzystać można za pomocą aplikacji YourWay.